رتبه برتر کشوری گیلان در پویش مردمی ساخت فضاهای آموزشی

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه خیران مدرسه ساز علاوه بر عرصه آموزش و علم آموزی، در عرصه فرهنگ نیز گام هایی اعتمادآفرین برداشته اند، گفت: در امسال گیلان در پویش مردمی ساخت فضاهای آموزشی دارای رتبه دوم کشوری شده است.

رتبه برتر کشوری گیلان در پویش مردمی ساخت فضاهای آموزشی

ارسلان زارع عصر امروز در بیست ودومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور که به وسیله ارتباط زنده تصویری با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار گردید، با تبریک ایام پرفضیلت ماه رجب و میلاد با سعادت امام پرهیزکاران و الگوی کامل نیک اندیشی امام علی(ع) اظهار کرد: بسیار مفتخرم در این جلسه با ارزش و در جمع خیرانی حضور یابم که نه فقط در عرصه آموزش و علم آموزی، بلکه در حوزه فرهنگ این سرزمین گام هایی اعتمادآفرین برداشته اند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خیران مدرسه ساز، امروز به یک الگو برای آحاد جامعه تبدیل شده، گفت: شمار این نیک اندیشان که الزاما از توانمندان استان نیستند؛ روز به روز، رو به رجحان است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه افزون بر 300 خیر مدرسه ساز در گیلان، در جهت فراهم سازی امکانات تحصیلی برای فرزندان این استان می کوشند، اضافه نمود: بیست ودومین جشنواره خیرین مدرسه ساز در حالی برگزار گردیده که رشد تعهدات استان در این دوره، نسبت به دوره قبلی جشنواره، 269 درصد افزایش یافته که نشانگر تمایل نیک اندیشان به گسترش فعالیت های خیرخواهانه است.

وی با اشاره به اجرای دو پویش مردمی در استان برای ساخت فضاهای آموزشی طی سالجاری براساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی و پرورشی کشور، گفت: نخستین پویش به ثمر رسیده و دومین پویش نیز با استقبال مناسب مردم فرهنگ دوست گیلان، تا زمان حاضر دارای رتبه دوم کشوری در تعداد نفرات شرکت نماینده و جذب ریالی و نیز استان اول در شاخص مشارکت بر اساس معیار نسبت تعداد دانش آموزان استان است.

استاندار گیلان خیران مدرسه ساز را انسان های والایی دانست که در جهادی مقدس گام نهاده اند و اضافه نمود: فعالیت این عزیزان، زمینه ساز توسعه انسانی بعنوان مهمترین رکن توسعه جامعه محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه از تعداد 33 پروژه به بهره برداری رسیده در شهرستان های استان طی امسال، 26 پروژه توسط خیران مدرسه ساز و مشارکت 80 درصدی آنان به ثمر نشسته، گفت: پروژه های نیمه تمامی نیز در این حوزه در دست اجراست که تا قبل از شروع سال تحصیلی 1401-1400 به بهره برداری می رسد.

زارع دانش آموزان این سرزمین را اصلی ترین سرمایه های کشور ذکر و اعلام کرد: آینده سازان این مرز و بوم باید در محیطی مناسب و مطلوب به یادگیری و فراگیری علوم بپردازند و فراهم نمودن مکان هایی برای علم آموزی آنان، حسنه ای جاریه است.

زارع ادامه داد: خیرین مدرسه ساز با کار خیر خود، اقدام به فرهنگسازی می نمایند و در واقع مشوق افرادی دیگر در جامعه نیز هستند.

لازم به ذکر است؛ در سرانجام این مراسم از 11 خیر مدرسه ساز گیلان با اهدای لوح سپاس توسط استاندار گیلان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1735

به "رتبه برتر کشوری گیلان در پویش مردمی ساخت فضاهای آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه برتر کشوری گیلان در پویش مردمی ساخت فضاهای آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید