تأکید امیرعبداللهیان بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم

به گزارش تور آلمان ارزان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات وزیر خارجه اقتصادی بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم تأکید کرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، عبدالله دیوپ وزیر خارجه جمهوری مالی و هیأت همراه که به تهران سفر نموده اند، بعدازظهر امروز (یکشنبه) 24 بهمن ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از استقبال از سوی حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی با وی دیدار و گفت وگو کرد.

دو وزیر خارجه در این دیدار درباره موضوعات مختلف مورد علاقه در حوزه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار به اهمیت انجام سفرهای متقابل مقامات دو کشور در توسعه روابط دوجانبه اشاره و بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم تأکید کرد.

امیرعبداللهیان اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه مراودات و تعاملات با کشور مالی در تمامی زمینه های مورد علاقه مشترک را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های گوناگون صنعتی و علمی و از جمله بهداشت، دارو و تجهیزات پزشکی، بر آمادگی تهران برای انتقال فناوری و به شراکت گذاشتن این دستاوردها با کشور دوست مالی تأکید کرد.

عبدالله دیوپ وزیر امور خارجه جمهوری مالی نیز در این دیدار ضمن تشکر بابت دعوت و مهمان نوازی طرف ایرانی، از آمادگی کشورش برای توسعه روابط دوجانبه، به ویژه در مورد مسائل تجاری و مالی اطلاع داد.

وزیر امور خارجه مالی با برشمردن زمینه های کاری از شرکت های ایرانی جهت حضور در این کشور دعوت کرد.

دو طرف بعلاوه بر ضرورت توسعه همکاری ها در زمینه های مورد علاقه مشترک از جمله آموزش، بهداشت، فناوری های نوین، دامپروری وانرژی به ویژه انرژی خورشیدی تأکید و در مورد تدوین نقشه راه همکاری ها در اسرع وقت توافق کردند.

بعلاوه وزرای امورخارجه دو کشور با توجه به گستره همکاری های فیمابین، تصمیم گرفتند کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور تاسیس و اولین جلسه آن را در آینده نزدیک در باماکو، مرکز مالی تشکیل دهند.

وزیر امور خارجه مالی بعلاوه از امیرعبداللهیان برای دیدار از مالی دعوت کرد که مورد پذیرش طرف ایرانی نهاده شد و مقرر شد این سفر در اولین فرصت ممکن انجام گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2257

به "تأکید امیرعبداللهیان بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید امیرعبداللهیان بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید