تاکید چاووش اوغلو بر لزوم توقف حملات در ادلب در آستانه دیدار هیئت های ترکیه و روسیه

به گزارش تور آلمان ارزان، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در دیدار با وزیر خارجه روسیه تاکید کردیم باید تجاوزها به ادلب متوقف شده و آتش بس پایدار برقرار شود.

تاکید چاووش اوغلو بر لزوم توقف حملات در ادلب در آستانه دیدار هیئت های ترکیه و روسیه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی نشست خبری در حاشیه پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ درباره دیدار خود با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: در دیدار با لاوروف تاکید کردیم باید تجاوزها به ادلب متوقف شده و آتش بس پایدار برقرار شود.

چاووش اوغلو درباره دیدارهای خود در حاشیه این کنفرانس همچنین گفت: همانطور که می دانید روز دوشنبه هیات های ترکیه و روسیه در مسکو دیدار خواهند کرد. پیش از آن نیز با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و بر لزوم توقف تجاوزها به ادلب و برقراری آتش بس پایدار و غیر قابل نقض تاکید کردیم. این موضوعات از سوی هیات های دو کشور هم بررسی خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین درباره دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود گفت که در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت جان باختن جمعی از شهروندان این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا گفتم که ترکیه می تواند تجهیزات پزشکی بیشتری به چین ارسال کند.

چاووش اوغلو همچنین درباره این دیدار گفت: به ویژه شرایط تٌرک های اویغور را بطور مفصل مورد بحث قرار دادیم. اینکه تٌرک های اویغور از حقوق برابر با شهروندان چینی بهره مند بوده و در صلح و آرامش زندگی کنند٬ به اولویت ترکیه تبدیل شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در نشست کمیته بین المللی نظارت بر آتش بس لیبی به میزبانی هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان نیز شرکت کرده است، افزود ترکیه در این نشست بر لزوم برقراری آتش بس الزام آور در لیبی تاکید کرد.

چاووش اوغلو با بیان اینکه ترکیه در برقراری آتش بس در لیبی نقش پررنگی دارد ولی خلیفه حفتر رهبر کودتاگران شرق لیبی به نقض آتش بس ادامه می دهد، شرح داد باید یک مکانیزم نظارتی زیر مجموعه سازمان ملل تشکیل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 971

به "تاکید چاووش اوغلو بر لزوم توقف حملات در ادلب در آستانه دیدار هیئت های ترکیه و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید چاووش اوغلو بر لزوم توقف حملات در ادلب در آستانه دیدار هیئت های ترکیه و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید