تشکر امان از سوریه به خاطر آزاد شدن یک زندانی اردنی

به گزارش تور آلمان ارزان، وزارت خارجه اردن از مقامات دمشق به دلیل آزاد کردن یک شهروند اردنی بازداشتی در سوریه تشکر کردند.

تشکر امان از سوریه به خاطر آزاد شدن یک زندانی اردنی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفیان سلمان القضاه سخنگوی وزارت خارجه اردن از مقامات سوریه برای آزاد کردن یک نوجوان اردنی در روز سه شنبه و تحویل وی به خانواده اش تشکر کرد.

این مقام اردنی توضیح داد: آزادی نوجوان اردنی پس از پیگیری های شدید توسط مرکز عملیات وزارت خارجه و سفارت اردن در دمشق صورت گرفت که منجر به آزادی این شهروند 14 ساله اردنی شد و مقامات سوریه او را به یکی از اعضای خانواده اش در دمشق تحویل دادند.

القضاه از مقامات سوریه به دلیل همکاری مثبت در این زمینه قدردانی کرد و گفت که سفارت اردن در دمشق برای تأمین بازگشت شهروند نوجوان به اردن کوشش می نماید.

مقامات اردنی یک ماه پیش هم از آزادی پنج نفر از شهروندان اردنی بازداشت شده در سوریه به دستور بشار اسد رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

روابط اَمّان و دمشق در ماه های اخیر روندی پرشتاب گرفته تا حدی که از دیدگاه کارشناسان سیاسی راه بازگشت روابط دو کشور به قبل از حوادت سال 2011، تقریبا هموار شده است.

اردن از ابتدای امسال میلادی سطح روابط دیپلماتیک خود با دمشق را ارتقا داد و یک دیپلمات را به عنوان کاردار سفارت اردن در دمشق معین کرد.

همسو با اقدامات دیپلماتیک، گذرگاه جابر-نصیب در مرز اردن و سوریه پس از گذشت سه سال تعطیلی، بازگشایی شد. این گذرگاه در سه سال گذشته بنا به دلایل امنیتی تعطیل شده بود که خسارت زیادی به تجارت اردن وارد آمد.

افتتاح این گذرگاه، ایده اتکای متقابل اردن و سوریه و احتیاج دو کشور به وجود شاهراه مبادلات تجاری پس از گذشت چند سال وقفه در واردات و صادرات به وسیله این گذرگاه را تقویت کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 660

به "تشکر امان از سوریه به خاطر آزاد شدن یک زندانی اردنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکر امان از سوریه به خاطر آزاد شدن یک زندانی اردنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید