حمایت ایتالیا از اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: وزیر خارجه ایتالیا که یکی از نامزدهای اصلی جانشینی کاترین اشتون به شمار می رود تاکید نمود: وی از اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه به خاطر بحران اوکراین حمایت می نماید.

حمایت ایتالیا از اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ فدریکو موگرینی وزیر خارجه ایتالیا پس از دیدار و تبادل نظر با مقام های بوسنی در جمع خبرنگاران توضیح داد: همه ما به اتفاق موافقت کردیم تا فشارها بر مسکو ادامه یافته و فهرست افراد و شرکتهای تحریم شده روسی گسترش پیدا کند.

بر اساس این گزارش وزرای خارجه اتحادیه اروپا چندی پیش در نشست بروکسل با افزایش تحریمهای اقتصادی و سیاسی علیه روسیه موافقت نموده بودند. سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری مالزیایی در شرق اوکراین با 298 سرنشین موجب تشدید تنش در روابط روسیه و غرب شده است. کمیسیون اروپا نیز روز گذشته با اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه موافقت نموده است. آمریکا نیز هفته گذشته تحریمهای جدیدی را علیه بخشهای انرژی و اقتصادی روسیه تصویب کرد.

ایتالیا هم اکنون ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد و متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا فدریکا موگرینی را به عنوان یکی از نامزدهای اصلی مسئول سیاست خارجی اروپا و جانشینی اشتون معرفی نموده است.

ولی لهستان و کشورهای حوزه بالتیک از مواضع موگرینی در قبال روسیه و بحران اوکراین رضایت ندارند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 598

به "حمایت ایتالیا از اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت ایتالیا از اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید