خبرنگاران بارش برف دراستان قم تا اوایل امشب ادامه دارد

به گزارش تور آلمان ارزان، قم ـ خبرنگاران ـ بر اساس تحلیل نقشه های پیش بینی و پیش یابی اداره کل هواشناسی قم، امروز (پنجشنبه) در سطح استان آسمان ابری و مه آلود در برخی ساعات بارش برف ادامه دارد و از اوایل امشب بارش قطع و کاهش ابر شروع می شود.

خبرنگاران بارش برف دراستان قم تا اوایل امشب ادامه دارد

به گزارش اداره کل هواشناسی قم، نیمه شب امشب و فردا صبح کاهش دما به زیر صفر برای بیشتر مناطق استان اتفاق می افتاد که به ویژه در مناطق مرتفع تر غرب و جنوب استان محسوس تر است و از فردا تا روز دوشنبه (11 اسفند) آسمان صاف و گاهی وزش باد داریم و از فردا تا روز دوشنبه فرایند دما افزایشی است.

همچنین برای امروز (7 اسفند) حداکثر دما در شهر قم 11 درجه سانتیگراد و کم ترین دما صفر درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

لغزندگی جاده ها و معابر، کاهش دید، اختلال در رفت و آمد شهری و برون شهری، آبگرفتگی معابر، افزایش روان آب مَسیل ها، آسیب دیدن سازه های آسیب پذیر همچون گلخانه ها از وزش باد نسبتا شدید، خسارت به باغ ها و محصول های کشاورزی در اثر کاهش دما؛ از جلمه اثر مخاطره ای این شرایط هوا اعلام شده است.

احتیاط در عبور و مرور جاده ای، پرهیز از صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی، خودداری از اتراق در حاشیه و تردد از جهت مسیل ها و رودخانه ها، حفاظت از سازه های آسیب پذیر و محصولات کشاورزی از وزش باد نسبتا شدید و کاهش دما؛ از جمله توصیه های بیان شده در این شرایط هوا است.

در استان قم 13 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک اتوماتیک و 2 ایستگاه جاده ای، 52 ایستگاه باران سنج اتوماتیک، 35 ایستگاه باران سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که شرایط سطح و دبی رودخانه ها را اندازه می گیرد، فعال است.

شهفرایندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می توانند با سامانه گویای هواگو با تلفن 134 تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی قم به نشانی اینترنتی http://ghommet.ir مراجعه کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1779

به "خبرنگاران بارش برف دراستان قم تا اوایل امشب ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارش برف دراستان قم تا اوایل امشب ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید