خبرنگاران فرماندار: تسریع در تکمیل دیوارهای حفاظتی رودخانه پلدختر لازم است

به گزارش تور آلمان ارزان، خرم آباد - خبرنگاران - فرماندار پلدختر گفت: تسریع در تکمیل دیوارهای حفاظتی رودخانه های شهرهای پلدختر و معمولان و روستای این شهرستان با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی لازم است.

خبرنگاران فرماندار: تسریع در تکمیل دیوارهای حفاظتی رودخانه پلدختر لازم است

حسن رضاییان روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی پلدختر گفت: شهرستان 827 موتور تلمبه دارد که بیشتر آنها متعلق به افراد کشاورزی است که بنیه اقتصادی آنچنانی ندارند و برای پیشبرد کار خود احتیاج به کمک دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که کشاورزی در سطوح کم وسعت شغل اصلی و منبع درآمد مردم منطقه است که در جریان سیل دچار آسیب جدی شدند احتیاج به کمک و کمک دارند تا بتوانند حداقل گازوئیل مورد احتیاج موتور تلمبه های خود را تامین نمایند.

فرماندار پلدختر اعلام کرد: کشاورزان آسیب دیده این شهرستان علی رغم خسارت جدی در سیل تا به امروز از سوی شرکت نفت سوختی برای آنها در نظر گرفته نشده که انتظار می رود در این زمینه با آنها همکاری گردد.

وی به دایک های حفاظتی شهرستان پلدختر اشاره نمود و ادامه داد: احداث دیوارهای ساحلی که موجب حفاظت مردم در برابر سیلاب ها می گردد به طور قطع موجب خوشحالی مردم و رفع دغدغه آنان است که در این رابطه از سوی دولت و شهرداری ها کارهای اجرا شده و اطمینان بخش بوده است.

رضاییان یادآور شد: دیدگاه این است که با توجه به بضاعت دولت پیگیر و مصر بر تکمیل دایک های حفاظتی در شهرها و روستاهای شهرستان باشیم.

وی تاکید نمود: انتظار می رود در تکمیل دایک حفاظتی شهر معمولان در راستای تامین امنیت مردم و ساکنان ساحلی در برابر سیل های احتاقتصادی و رفع خطر از آنها زیر نظر کارشناسان با کار علمی و تخصصی تسریع گردد.

فرماندار پلدختر برکار کارشناسی و علمی در احداث دیواره حفاظتی شهر معمولان تاکید نمود و گفت: با توجه به رودخانه کشکان و وقوع سیل در فصول بارندگی در پلدختر و معمولان دور از انتظار نیست و باید احداث این دایک ها به طور ویژه در اولویت کار قرار گیرد.

وی بر لایروبی رودخانه کشکان تاکید نمود و اضافه کرد: با توجه به این که آب رودخانه کشکان تا 6 هزار و 500 میلیون مترمکعب نیز می رسد به طور قطع ناخالصی ها و آورد زیادی در بستر رودخانه به جای می گذارد که برای جلوگیری از بحران های آینده احتیاج به لایروبی دارد.

رضاییان یادآورشد: پیمانکاران باید در تکمیل پروژه ها به ویژه احداث دایک های حفاظتی کار عمرانی و کارشناسی شده و مطلوب را در دستور کار خود قرار دهند که در غیر این صورت باید جوابگوی مردم باشیم.

وی اضافه کرد: ایستگاه های پمپاژ شهرستان پلدختر نیز که در زندگی مردم توسعه منطقه می تواند تاثیر بسزایی داشته باشند با پیگیری های مسئولان به ثمر بنشیند تا در اثرات آن در زندگی مردم ساری و جاری گردد.

فرماندار پلدختر بر پیگیری مطالبات مردم در زمینه آب تاکید نمود و گفت: مسئله منازل مسکونی مردم و سایر اماکن دولتی و ساختمان نیروی انتظامی که مماس با دیواره ساحلی شهر پلدخترقرار گرفتند و خیابان ساحلی سعی گردد در جلسه آینده به صورت ریشه ای در چارچوب قانون با احقاق حقوق مردم و با توجه به نظر کارشناسان امر بر رفع گردد و مشخص تکلیف گردد.

وی اضافه کرد: دیواره های ساحلی شهر معمولان، روستای مورانی و نظیر آن به خاطر رفع خطر از منازل مسکونی حاشیه رودخانه در بارندگی های آینده تکمیل گردد .

رضاییان یادآورشد: منابع آبی از آنجا که مربوط به نسل های آینده است، صیانت، حفاظت و مدیریت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1375

به "خبرنگاران فرماندار: تسریع در تکمیل دیوارهای حفاظتی رودخانه پلدختر لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: تسریع در تکمیل دیوارهای حفاظتی رودخانه پلدختر لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید