خبرنگاران قبله تهران در شب وفات حضرت عبدالعظیم (ع) به سوگ نشست

به گزارش تور آلمان ارزان، شهرری- خبرنگاران - شهرری در شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سفیر و راوی حدیث ائمه معصومین(ع) یکپارچه سیاه پوش و غرق در عزا و ماتم شد.

خبرنگاران قبله تهران در شب وفات حضرت عبدالعظیم (ع) به سوگ نشست

به گزارش خبرنگاران، همزمان با شب وفات حضرت عبدالعظیم (ع)، عزاداران از اقصی نقاط استان تهران و همچنین مجاوران شهرری با حضور در حرم مطهر ایشان با برپایی آیین های عزاداری بر سر و سینه زنان به سوگ نشستند.

صحن های مختلف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) میزبان شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که با دلی آکنده از غم به این مکان مقدس آمده اند تا شب وفات سفیر و راوی حدیث ائمه معصومین (ع) را عزاداری نمایند.

امشب قبله تهران سراسر در سوگ وفات حضرت عبدالعظیم (ع) سیاه پوش شد، پرچم های سیاه برافراشته بر گنبد نورانی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، خیابان ها و میدان ها و حضور عزاداران بر گرداگرد حرم مطهر، غوغایی از شور عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) را به نمایش گذاشت.

همچنین همزمان با شب وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) مراسم تعویض پرچم گنبد بارگاه نورانی آن حضرت، با حضور مردم خداجو، مومن و عاشق ولایت برگزار گردید.

به گزارش خبرنگاران، حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.

ایشان در چهارم ربیع الثانی سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه دیده به دنیا گشود و در طول عمر با برکت خود با چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام محمّدتقی (ع) و امام علیّ النّقی (ع) مقارن بود و احادیث فراوانی از آنان روایت نموده است.

حضرت عبدالعظیم (ع) میان شیعیان شهرری بسیار ارجمند بود و پاسخگویی به مسایل شرعی و حلّ مسائل مذهبی آنان را برعهده داشت.

وی از طرف حضرت امام هادی (ع) در منطقه ری، وکالت و نمایندگی داشته است؛ مردم سخن او را سخن امام علیه السّلام می دانستند و در مسایل دینی و دنیوی، وجود او محور تجمّع شیعیان و تمرکز طرفداران اهل بیت (ع) بود.

حضرت عبدالعظیم پس از 79 سال مجاهدت علمی، عرفانی و دینی در 15 شوال 252 هجری قمری پس از یک دوره بیماری رحلت کرد و پیکر مطهر وی در باغ سیبی که برای دفن شیعیان و نوادگان پیامبر (ص) در ری وقف شده بود به خاک سپرده شد.

منزلت حضرت عبدالعظیم (ع) به حدی است که امام هادی (ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: اگر قبر عبدالعظیم (ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین (ع) را در کربلا زیارت نموده است.

6003

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 374

به "خبرنگاران قبله تهران در شب وفات حضرت عبدالعظیم (ع) به سوگ نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قبله تهران در شب وفات حضرت عبدالعظیم (ع) به سوگ نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید