رفع موانع بازگشت ارز حاصل از صادرات در اولویت باشد

به گزارش تور آلمان ارزان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان از مسئولان بانک مرکزی خواست مشکلاتی که در راستا بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور وجود دارد را برطرف کنند.

رفع موانع بازگشت ارز حاصل از صادرات در اولویت باشد

علی اصغر جمعه ای در مراسم تجلیل از 18 واحد برتر و یک پیشکسوت صنعت و معدن استان سمنان افزود: تولید و صادرات دو حلقه به هم پیوسته هستند که زنجیره اقتصاد را تکمیل می کنند و مسائل هر حوزه به تضعیف حوزه دیگر منجر خواهد شد.

این صادرکننده و فعال اقتصادی با اشاره به تخصیص ارز دولتی به برخی از واحدهای تولیدی در سطح کشور از بانک مرکزی درخواست کرد: واحدهای دریافت کننده ارز دولتی را معرفی کند.

عضو هیات کنندگان اتاق ایران گفت: امروز موضوع ارز و بازگشت ارز حاصل از صادرات، یکی از دغدغه های جدی واحدهای تولیدی و صنعتی صادرکننده است.

او با اشاره به اهمیت تولید و تولیدگران گفت: به دلیل اهمیت این جایگاه است که در تقویم ما، دو روز در سال به عنوان روز صنعت و معدن و روز صادرکنندگان نام گذاری شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با اشاره به فشار حداکثری ناشی از تحریم های ظالمانه امریکا شرح داد: امروز و در این شرایط سخت نیاز است که تعامل با بخش خصوصی، بیش ازپیش تقویت شده و تحکیم یابد.

جمعه ای با تمجید از تلاش مسئولان استانی برای حل مسائل تولیدکنندگان افزود: در بین مسئولان استانی برای حل مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی و بخش خصوصی، دغدغه مندی و تلاش و پیگیری بسیار مطلوبی وجود دارد که به بهبود شرایط تولید کمک می کند.

او اظهار کرد: خوشبختانه در استان سمنان، حمایت، تعامل و توجه مطلوبی با بخش خصوصی وجود دارد؛ اما نیاز است تا در سطح کشور، ادبیات گفتمان با بخش خصوصی بازنگری شده و گفتمان منطقی بیش ازپیش در دستور کار قرار گیرد.

جمعه ای بهبود معیشت و ارتقاء سطح رفاه مردم را مستلزم ارتقاء تولید و صنعت در کشور دانست و افزود: انتظار می رود که با انسجام و تعامل بیشتر و تلاش برای رفع مسائل بخش تولید به بهبود معیشت مردم و بهبود اقتصاد کشور کمک شود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1338

به "رفع موانع بازگشت ارز حاصل از صادرات در اولویت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع موانع بازگشت ارز حاصل از صادرات در اولویت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید