روشهای اصولی و آسان تمیز کردن و خانه تکانی اتاق خواب برای عید

به گزارش تور آلمان ارزان، خانه تکانی اتاق خواب برای عید نوروز ریزه کاری زیاد دارد. اتاق خواب یکی از آن بخش های مهم خانه است که تمیز کردن آن معمولاً در ابتدای لیست خانه تکانی عید قرار گرفته است. به طور معمولاً جزئیات این اتاق زیاد است. از آنجایی که معمولاً کمد لباس و لوازم آرایشی نیز در همین اتاق وجود دارد، لازم است در خانه تکانی اتاق خواب حتماً همه این کارها را با دقت انجام دهید. در این مقاله می توانید اصول خانه تکانی اتاق خواب را از سرویس سبک زندگی و در مجله خبرنگاران یاد بگیرید.

روشهای اصولی و آسان تمیز کردن و خانه تکانی اتاق خواب برای عید

اولین مرحله خانه تکانی اتاق خارج کردن زباله ها و لباس های کثیف

در اصول خانه تکانی اتاق خواب اولین کاری که باید برای خانه تکانی اتاق خواب انجام دهید، خارج کردن همه زباله ها و لباس های کثیفی است که احتمالاً چندین روز و یا چندین هفته است گوشه اتاق یا کمد لباس ها جا خوش کرده اند. همه لوازم آلوده و دور ریختی را از روی زمین و داخل کمدها بردارید و از اتاق خارج کنید. سری به کمد لباس هایتان بزنید. هر لباسی که احساس می کنید احتیاج به شستن دارد جدا کنید را از کمد خارج کنید و داخل سبد لباس چرک ها بیندازید.

شروع خانه تکانی اصولی اتاق خواب از کمد لباس ها

بهترین روش این است که برای شروع خانه تکانی اتاق خواب ابتدا همه لباس های کمد لباستان را تخلیه کنید. یک پارچه نم دار تمیز بردارید و داخل کمد و کشوها را کاملاً تمیز کنید. حال همه لباس ها را به صورت مرتب تا کنید و یا روی جالباسی آویزان کنید و داخل کمد قرار دهید. توجه داشته باشید که لباس های بافتنی و خیلی ضخیم احتمالاً در بهار دیگر کاربردی برایتان ندارند. آن ها را در یک کمد یا ساک جداگانه قرار دهید. می توانید برای روزهای سرد چند ژاکت در دسترس داشته باشید. سعی کنید لباس های خانگی را در کمد جداگانه ای از لباس های مهمانی قرار دهید تا راحت تر به آن ها دسترسی داشته باشید.

برای تمیز کردن اتاق خواب برای عید روتختی و روبالشتی ها را عوض کنید

بعد از تمیز کردن کمد لباس ها، در این مرحله از خانه تکانی سریع اتاق به سراغ تخت خواب بروید. شاید جز آن دسته از افرادی باشید که هر شب دوش می گیرید و یا مراقب تمیز بودن روبالشتی و روتختی تان هستید. اما از مهم ترین نکات و ترفندهای خانه تکانی اتاق خواب این است که ملحفه روتختی و روبالشتی باید به طور مرتب عوض شود. پس روکش بالشت ها و روتختی تان را از تخت جدا کنید و یک روتختی نو روی تخت قرار دهید.

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

نحوه تمیز کردن میز لوازم شخصی و آرایشی تان برای خانه تکانی عید

برای تمیز کردن میز لوازم آرایش تان باید یک پارچه تمیز پهن کنید و سطح روی میز و همه لوازم داخل کشو و کمد میز آرایشان را روی پارچه تخلیه کنید. سپس با یک پارچه نمناک میز و همه کشوهای آن را تمیز کنید. همه وسیله ها را ابتدا با یک پارچه تمیز و نم دار پاک کنید و داخل کمدها و روی میز قرار دهید. بهتر است لوازم آرایشی تان را در یک قسمت معین یا داخل یک باکس قرار دهید. از ترفندهای خانه تکانی اتاق خواب این است که چیزهایی که بیشتر استفاده می کنید را جدا بگذارید و لوازمی که احتیاج ندارید را در کمد یا باکس دیگر قرار دهید.

در تمیزکاری منزل برای عید باید به جزئیات بیشتر توجه کنید و حواستان به تمیز کردن همه بخش ها باشد. اکسسوری های کوچک را داخل یک سبد معین قرار دهید. چند عطر، قاب عکس و چیزهایی که دوست دارید را روی میز بچینید. اگر تعداد باکس های داخل کمد زیاد شد، بهتر است با یک برچسب روی هر باکس بنویسید که چه چیزی در آن قرار داده اید. این کار باعث می شود که بعداً راحت تر لوازم مورد احتیاجتان را پیدا کنید. یک جعبه جواهرات جداگانه برای طلا و جواهرات و زیورآلات با ارزش خود داشته باشید. سعی کنید این لوازم را تنها داخل همین جعبه قرار دهید تا به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

در روال در تمیز کردن اتاق خواب، لوازمی که احتیاج ندارید در کارتن جدا قرار دهید

احتمالاً در حین مرتب کردن اتاق خواب به لوازم زیادی برمی خورید که سال ها است از آن ها استفاده نکرده اید. یا فکر می کنید دیگر به آن ها احتیاجی ندارید. یکی از ترفندهای خانه تکانی اتاق این است که همه کتاب هایی که در گوشه کتابخانه خاک می خورند و لباس هایی که دیگر اندازه تان نیستند را داخل یک کارتن معینی قرار دهید. تا خاتمهی تمیزکاری منزل برای عید این کارتن را داشته باشید. و در نهایت و بعد از اتمام خانه تکانی آن را به خیریه و یا کسی که احتیاج دارد، اهدا کنید.

در تمیزکاری منزل برای عید پرده های اتاق را از قلم نیاندازید

شستن پرده یک کار کاملاً تخصصی و حساس است که باید با مهارت و دقت زیادی انجام شود. معمولاً طبق اصول خانه تکانی اتاق لازم است حداقل سالی یک بار و یا در برخی مواقع دو سال یک بار پرده ها را جدا کنید و بشویید. چنانچه پرده های شما جنس ضخیمی دارند تمیز کردن آن راحت تر است. اگر در خانه بخار شوی دارید، می توانید برای تمیز کردن آن ها از بخار شوی استفاده کنید. اگر هم خاک جزئی روی پرده ها ایجاد شده می توانید با کمک سری پرز بلند جارو برقی سطح پرده را با مکش پایین جاروکشی کنید.

بیشتر بخوانید:

بعد از مرتب کردن اتاق خواب برای عید، همه سطوح را تمیز کنید

در این مرحله از خانه تکانی سریع اتاق خواب برای گردگیری سطوح اتاق خواب به یک اسپری تمیز کننده و شیشه پاک کن احتیاج دارید. با کمک پارچه همه بخش های میز، بدنه و پایه تخت، آینه و هر آن چیزی که در اتاق دارد را تمیز کنید. تمیز کردن هر سطحی که لازم است از اسپری تمیز کننده مناسبی استفاده کنید. آینه ها را حتماً با یک پارچه میکروفیبر تمیز و یک شیشه پاک کن پاک کنید. تمیز کردن مجسمه، آباژور، قاب عکس و لوازم ریز را نیز از قلم نیاندازید. اگر به نردبان دسترسی دارید، بعد از قطع کردن برق لوستر اتاق خواب را نیز تمیز کنید. برای اینکه خاک روی لوستر روی زمین نریزد، می توانید زیر آن یک پارچه پهن کنید و بعد لوستر را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: 8 رنگ از بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

یکی از عوامل مهم خانه تکانی اتاق، تمیز کردن پنجره اتاق خواب

در این مرحله از خانه تکانی سریع اتاق باید به سراغ پنجره ها بروید. یک پارچه مرطوب بردارید و ابتدا با کمک آن خاک روی شیشه و قاب پنجره را تمیز کنید. سپس با کمک پارچه میکروفیبر و شیشه پاک کن شیشه را به خوبی و در یک جهت تمیز کنید. پنجره ها نقش مهمی در تمیز کردن اتاق خواب دارند، پس بهتر است این کار را دقت انجام دهید. بعد از تمیز کردن بخش جلوی اگر به پشت آن نیز دسترسی دارید، همین کار را در آن سمت پنجره نیز انجام دهید تا شیشه به خوبی تمیز شود.

در ابتدا و خاتمهی خانه تکانی جارو زدن را از قلم نیاندازید

طبق اصول خانه تکانی اتاق خواب باید در خاتمه و بعد از تمیز کردن همه بخش های اتاق به سراغ جارو زدن بروید. برای این کار همه گوشه ها، زیر تخت و اطراف کمد را با دقت جارو بزنید. بهتر است ابتدا فرش اتاق را جارو بزنید و آن را بردارید و سپس زیر فرش را نیز جاروکشی کنید. در نهایت فرش و همه لوازم را سر جای خود قرار دهید و از تماشای اتاق تمیزتان لذت ببرید.

سوالات متداول

کاربردی ترین کار در خانه تکانی اتاق چیست؟

یکی از کاربردی ترین کارها، دور انداختن وسایل اضافی و زباله ها است که سبب مبشود فضای خالی برای مرتب کردن وسایل داشته باشید.

منبع: wikihow/bhg

نوشته های مرتبط

بهترین روش های پاک کردن چربی هود آشپزخانه با جوش شیرین و سرکه

لیست کارهای خانه تکانی عید؛ نکات مهم برای خانه تکانی فوری و راحت

بهترین روش های آوردن و جذب انرژی مثبت در خانه

12 ترفند روزانه ساده برای داشتن خانه مرتب و منظم

منبع: افق کوروش
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2121

به "روشهای اصولی و آسان تمیز کردن و خانه تکانی اتاق خواب برای عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشهای اصولی و آسان تمیز کردن و خانه تکانی اتاق خواب برای عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید