طرز تهیه برنج قهوه ای خوشمزه و دم کشیده به ساده ترین روش در خانه

به گزارش تور آلمان ارزان، طرز تهیه برنج قهوه ای را به ساده ترین روش با ما یاد بگیرید. برنج قهوه ای که به آن غلات کامل هم می گویند، همان برنج سفید است با این تفاوت که سبوس و جوانه دانه هنوز بهم متصل هستند. با باقی ماندن این لایه خارجی روی دانه برنج، برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید بسیار مقوی تر است و فیبر بیشتری دارد. از نظر طعم برنج سفید دارای طعم ملایم تری نسبت برنج قهوه ای است به طوری که این برنج در مقابل غذاهایی با طعم تند مثل ماهی دودی و سس سویا بهتر عمل نموده و طعم آن ها را ملایم می نماید.

طرز تهیه برنج قهوه ای خوشمزه و دم کشیده به ساده ترین روش در خانه

برنج قهوه ای منبع عالی ای از کربوهیدرات، منگنز، فسفر، سلنیوم و ویتامین های گروه ب است و از لحاظ تغذیه ای بسیار غنی است. مصرف روزانه برنج قهوه ای به خاطر به خاطر داشتن فیبر غیر محلول و سلنیوم، از سرطان کولون جلوگیری می نماید. نه تنها سرطان کولون بلکه تحقیقات نشان می دهد مصرف سلنیوم از تکثیر سلول های سرطانی در بدن پیشگیری می نماید. در این دستورالعمل می خواهیم طرز تهیه برنج قهوه ای را به شما آموزش دهیم. برنج قهوه ای به خاطر لایه سبوسی که دارد به مدت زمان پخت بیشتری نیاز دارد. در ادامه طرز پخت این برنج را با تمام نکاتش در اختیارتان قرار دادیم.

مواد لازم برای تهیه برنج قهوه ای خوشمزه

  • برنج قهوه ای یک پیمانه
  • آب دو پیمانه
  • نمک به میزان لازم

طرز تهیه برنج قهوه ای خوشمزه و دم کشیده

مرحله اول

همان طور که گفتیم برنج قهوه ای خواص زیادی داشته و مقادیر خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات فنلی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید و بدن را از عفونت حفظ می نماید. برای پخت این برنج به خاطر یک لایه سبوسی که روی آن واقع شده است بهتر است چند ساعت قبل از پخت در آب خیس بخورد تا فرآیند آن بهتر انجام شوذ. بنابراین برنج را چند ساعت قبل از این که بپزید داخل یک کاسه با میزانی آب خیس کنید.

مرحله دوم

برنج را چندبار با آب شست و شو دهید. یعنی میزانی آب داخل کاسه بریزید و دوباره آب را خالی کنید. اگر از یک فنجان برنج استفاده می کنید، دو فنجان آب را همراه برنج و میزانی نمک داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد، اجازه دهید تا آب برنج کم کم روی حرارت بخار گردد و لابه لای برنج هیچ آبی نباشد. سپس در قابلمه را دم کنی بکشید و حدود 35 تا 40 دقیقه زمان بگذارید تا برنج قهوه ای دم بکشد.

فوت و فن های طرز تهیه برنج قهوه ای

  • برنج قهوه ای را حتما به صورت کته درست کنید تا ویتامین ها و مواد مغذی آن از بین نرود.
  • نکته مهمی که برای طبخ برنج قهوه ای باید در نظر بگیرید این است که سبوس برنج قهوه ای باید حسابی نرم گردد تا زیر دندان احساس نگردد. به خاطر همین این برنج کمی حالت شفته و نرم پیدا می نماید و آن را باید همواره کمی نرم و به صورت شفته بپزید.
  • اگر می خواهید میزانی از برنج را نگهداری نموده و بعدا مصرف کنید، از آن داخل دمای اتاق نگهداری نکنید و حتما برنج را داخل یخچال قرار دهید. در صورت مصرف فقط یکبار آن را داغ کنید.
  • برنج قهوه ای را می توانید در کنار خورشت کاری تایلندی نوش جان کنید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2348

به "طرز تهیه برنج قهوه ای خوشمزه و دم کشیده به ساده ترین روش در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه برنج قهوه ای خوشمزه و دم کشیده به ساده ترین روش در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید