مکزیک، کانادا، آمریکا، دومین دور مذاکرات نفتا را برگزار می نمایند

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، از روز آدینه نمایندگان مکزیک، کانادا و ایالات متحده آمریکا گرد هم آمده اند تا دور دوم مذاکرات اصلاح قرارداد 1994 تجارت آزاد آمریکای شمالی، موسوم به نفتا را شروع نمایند.

مکزیک، کانادا، آمریکا، دومین دور مذاکرات نفتا را برگزار می نمایند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

طبق گفته منابع نزدیک به این مذاکرات، در دیداری پشت درهای بسته در هتل هیات رجنسی مکزیکو سیتی، انتظار می رود مسائلی مثل قوانین اولیه، بازگشایی بازارها، محیط زیست، تجارت الکترونیک، شفافیت و تبهکاری، مورد بحث و آنالیز قرار بگیرند.

جانشین مذاکره نماینده ارشد مکزیک، سالوادور بهار لاواله، به خبرنگاران گفت که نمی تواند بگوید این مذاکرات چقدر طول خواهد کشید.

منابع مطلع به شین هوا خبر دادند که به صورت موازی با جلسه پشت درهای بسته، وزیر اقتصاد مکزیک با نماینده تجاری آمریکا رابرت لایتایزر و وزیر روابط خارجه کانادا، کریستیا فریلند، دیدار خواهد نمود تا بیانیه ای مشترک صادر نمایند.

مکزیک مسائل زیادی برای مذاکره آماده نموده است و رهبران تجارت های گوناگون و بخش های تولیدی مختلف آن به تیم مذاکره نماینده دولت مشاوره می دهند.

خوان پابلو کاستانون، سرپرست انجمن هماهنگ نماینده تجاری می گوید: بخش خصوصی متحد و سازمان یافته است که این به ما اجازه می دهد هر موضویی را با تیم مذاکره نماینده با کارآمدی بالایی در میان بگذاریم و به مکزیک هم این اجازه را می دهد که به عنوان یک کشور محکم و پایدار گام بردارد.

انتظار می رود این مذاکرات حداقل تا خاتمه این سال میلادی ادامه یابد هرچند همواره این احتمال وجود دارد که در صورتی که آمریکا به چیزی که می خواهد نرسد این مذاکرات را ترک کند.

رییس جمهور آمریکا دونالد ترامپ اصررار کرد که این توافق دوباره مورد مذاکره قرار بگیرد؛ او ادعا می کرد این توافق به شکل غیر عادلانه ای به نفع مکزیک است و باعث صدمه دیدن صنایع و مشاغل آمریکا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 580

به "مکزیک، کانادا، آمریکا، دومین دور مذاکرات نفتا را برگزار می نمایند" امتیاز دهید

1 کاربر به "مکزیک، کانادا، آمریکا، دومین دور مذاکرات نفتا را برگزار می نمایند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکزیک، کانادا، آمریکا، دومین دور مذاکرات نفتا را برگزار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید