پیغام لاریجانی به هشتمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان

به گزارش تور آلمان ارزان، رئیس مجلسی با صدور پیامی به هشتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران گفت: ارزش معنوی ایثار همانگونه که تاکنون بقای دین را تضمین نموده، ضامن همبستگی و پیروزی جامعه است.

پیغام لاریجانی به هشتمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان

به گزارش ، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیغامی به هشتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران گفت: ارزش معنوی ایثار همانگونه که تاکنون بقای دین را تضمین نموده، ضامن همبستگی، پیروزی و سعادت جامعه است.

وی در این پیغام تاکید نمود: ایثار از مفاهیم بلند و فضیلت های والای فطرت انسانی و نشأت گرفته از فرهنگ توحیدی است. در فرهنگ اسلامی، دیگری را برای خدا بر خود مقدم دانستن و از منفعت خود چشم پوشی کردن، محصول اعتقاد به این حقیقت متعالی است که: اعتماد به خدا بهای هر کالای گرانبها و نردبان صعود به هر درجه بلندی است. امام جواد (علیه السلام) چه اینکه والاترین و عالی ترین مراتب ایثار و مصداق اعظم آن که در مشی و سیره سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش به جهانیان معرفی گردید، تبلور عینی این اخلاق و سنت نیکو و دیرین است.

رییس مجلس در این پیغام گفت: ارزش معنوی ایثار همانگونه که تاکنون بقای دین را تضمین نموده ضامن همبستگی، پیروزی و سعادت جامعه است؛ خواه در شرایط جنگ سخت و رویارویی متقابل با دشمن و خواه در میدان تعارضات نرم که در دنیای کنونی فراوان مشاهده می گردد.

لاریجانی در این پیغام اضافه کرد: ایثار به عنوان فرهنگی ریشه دار، خود یک راه چاره اجتماعی است. برکات نهادینه کردن این فرهنگ و منش اسلامی ایرانی در طول تاریخ حیات جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. حال اگر در ساحت دانشگاه بعنوان مبدأ تحولات بزرگ علمی، نهال امیدبخش ایثار و فداکاری غرس گردد، ثمره آن پیوند مبارک علم با ارزش ها خواهد بود که آینده ای روشن و درخشان را نوید می دهد.

رییس مجلس در این پیغام گفت: اینجانب فرصت برگزاری هشتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران را غنیمت شمرده و از همه دانشجویانی که با توکل بر خدای متعال و احساس مسؤولیت اجتماعی، به کمک همنوعان خود شتافتند و مهربانی و فداکاری را اشاعه دادند، حق شناسی کنم.

لاریجانی در این پیغام تاکید نمود: همچنین لازم می دانم از جهاد دانشگاهی بعنوان متولی برنامه ریزی و برگزاری این رویداد فرهنگی- دانشجویی سپاسگزاری نموده و بسط و توسعه این اقدام ارزشمند را خواهانم.

رئیس مجلس در این پیغام، عزت، سربلندی و موفقیت بیش از پیش همگان را از خداوند سبحان مسألت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 249

به "پیغام لاریجانی به هشتمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام لاریجانی به هشتمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید