10 کاراکتر باهوش کمیک استریپ ها که درس های بزرگی به ما می آموزند

به گزارش تور آلمان ارزان، کاراکتر های کمیک استریپ اغلب بازتابی از زندگی روزمره ما هستند. آن ها افرادی واقعی در واقعیتی غلو شده هستند و به نویسندگان و هنرمندان این امکان را می دهند تا کمدی شهودی زیبایی را با قالب سریالی بسازند. در حالی که برخی از این چهره های ماندگار ساخته شده اند تا صرفا آرامه ای خنده دار (Comic Relief) برای ما باشند، برخی دیگر بر خلاف این روند معمول طراحی شده اند.

10 کاراکتر باهوش کمیک استریپ ها که درس های بزرگی به ما می آموزند

کاراکتر های کمیک استریپ بسیاری وجود دارد که مشخصا به شکلی طراحی شده اند که باهوش ترین آدم ماجرا باشند. آن ها به خواننده درس های قابل توجهی از زندگی می دهند و از طرفی به کاراکتر های پیرامون خود نیز چیز های زیادی یاد می دهند. اما علاوه بر این، آن ها خیلی بامزه هستند و صرفا با هوش خود برای همه رجز می خوانند و در برابر دیگر اعضای دست و پا چلفتی فامیل تصویر جالب توجهی از خود ارائه می کنند.

10. تل (Thel)

این شخصیت کارش را در کمیک سیرک خانواده (The Family Circus) آغاز کرد که خالق آن بیل کین بود و در واقع بر اساس همسر خالق کمیک به همین نام ساخته شده است. مادر تحصیل کرده خانواده، آدمی تیزهوش و منظم است و همه چیز را با روال خودش پیش می برد. درست است که کالوین و هابز بهتر از هر کمیک استریپ دیگری در این زمینه عمل می نماید اما پویایی بین اعضای خانواده در کمیک استریپ سیرک خانواده لنگه ندارد.

آغاز انتشار این کمیک در سال های دهه 1960 بود و تلما که شاید به برخی از کلیشه های آن دوران مرتبط بود، اما با این حال مرز ها را با کار های خود از میان برمی داشت. او که آشکارا باهوش ترین عضو خانواده در این کمیک بود، وقتی بحرانی به حال خود رها می شد، به صدای رسای عقل و وجدان تبدیل می شد. تل که خانواده خود را به هر چیزی در زندگی اش ترجیح می داد، کاراکتری بود که به خوبی پرداخته شده بود و دیدگاهی متمایز داشت.

9. بلوندی بامستد (Blondie Bumstead)

آغاز انتشار این کمیک در سال های دهه 1930 و از طریق کارتونیستی به نام شیک یانگ بود و بلوندی هم با سهیم بودن در برداشت های زن ستیزانه آن دوران به تصویر کشیده شد. با این حال بلوندی بامستد از آن روز های اول تا به امروز به خوبی رشد کرده است. او به شکل آدمی مهربان با قلبی رئوف به تصویر کشیده می شد و هوش احساسی عمیقی را به نمایش می گذاشت.

با این حال، با گذشت زمان جای نقش او با همسرش داگوود عوض شد. همسر او صرفا به آرامه ای خنده دار تبدیل شد در حالی که هوش و ذکاوت بلوندی بیشتر به نمایش به چشم آمد. خیلی زود او کسب و کار تهیه غذا و تشریفات را راه انداخت و قابلیت های شگفت انگیز کارآفرینی خودش را نشان داد. مسیر موفقیت او بسیار خیره کننده است و گذشت زمان را به خوبی منعکس می نماید.

8. تن تن (Tintin)

تن تن شخصیت اصلی آثار نمایشی بسیاری بوده است. روایت او همواره کنجکاوی برانگیز است، اما این کارتونیست جورج رمی بود که این امکان را مهیا کرد تا برخی از مجذوب کننده ترین ماجراجویی ها در قالب کمیک استریپ رخ بدهد. به رغم سن پایین و خام دستی معمولش، تن تن توانایی ادراکی حیرت انگیزی دارد.

او دنیا را طوری می بیند که فرد دیگری قادر به انجام آن نیست و با این دید قطعات پازل را کنار هم می چیند و با کمترین تعداد سرنخ های موجود معماهای ماجرا را حل می نماید. توانایی های این کاراکتر به تغییر خود ادامه داده اند و با کسب تجربه بر مهارت او افزوده شده است. رشد و ترقی نمود دیگری از استعداد های ناب تن تن است.

7. گارفیلد (Garfield)

گارفیلد از طریق جیم دیویس در سال های دهه 1970 خلق شد. این کارکتر یقینا موجودی طعنه آمیز و تکه پران و به طرز عجیبی تنبل است. با این حال به رغم آن صورت عبوس و بهانه گیر و نفرت از دوشنبه ها، این کاراکتر بی عرضه دوست داشتنی کمیک استریپ واقعا یکی از باهوش ترین شخصیت ها در این مدیوم است.

او که همواره کنار دست صاحبش جان وقتی که به او نیاز دارد حاضر است، از بسیاری کاراکتر های فرنچایز خود تیزهوش تر است. او زندگی خوبی برای خودش ردیف کرده و آنقدری باهوش است تا هر سناریویی را سر هم کند و به مطلوب خودش دست پیدا کند. او نازپرورده و پرواری است و خیلی چیز ها عایدش می شود آن هم به خاطر ذهنیت مدبرانه ای که دارد.

6. دنیس بچه شر (Dennis The Menace)

دنیس بچه شر یک نموره آدم نامرد و پست فطرتی است. این کاراکتر که خالق آن هنک کچام در سال های دهه 1950 است، هیچ ارتباطی با کمیک بریتانیایی بیانو که در همان سال ها منتشر می شد ندارد. در حالی که دنیس شاید بیشتر وقت ها شیطنت می نماید و کرم می ریزد، نشانه های بسیار واضحی از خود بروز می دهد که معلوم می نماید چقدر او آدم باهوشی است و در نقشه کشیدن و عملیاتی کردن کار های خود بسیار ماهر است.

دنیس استاد خود را از مهلکه نجات دادن است اما صفات افزوده اندکی نیز از خود نشان می دهد که مثال های کاملی از این هستند که مغز او دقیقا چگونه کار می نماید. او قدرت و صاحب آن را زیر سوال می برد اما آدمی نیست که الکی مته به خشخاش بگذارد. زیر آن بوالهوسی، دنیس آشکارا می خواهد دنیا را بهتر درک کند و هیچ ترسی از این ندارد که پای خود را از گلیمش درازتر کند.

5. میکی ماوس (Mickey Mouse)

میکی ماوس غول صنعت سرگرمی است و البته بیشتر یک کاراکتر کارتونی که به شکلی استادانه از طریق والت دیزنی پایش را به عرصه نمایش گذاشته است. اما ماجراجویی های میکی در کمیک استریپ ها نیز حضور داشته و این کاراکتر به مدد پوشش دوچندان آن به چهره ای دنیای تبدیل شده است.

در مقایسه با دیگر کاراکتر های کارتونی برند دیزنی، میکی باهوش ترین در میان آن ها است. گرچه نسخه های اولیه آن به شکل یک آرامه خنده دار تصویر می شد، کاراکتر هایی مثل دونالد داک او را به شکلی دیگر پیکربندی کرد و به یک موش بانقشه و برنامه تبدیل کرد. میکی همواره کاراکتر با فکر و ملاحظه و تمام و کمالی بوده و هوش احساسی او فراتر از همتایان او در کمیک استریپ های دیزنی است.

4. وندزدی آدامز (Wednesday Addams)

انتشار کمیک استریپ خانواده آدامز در سال های دهه 1930 به عنوان یک کمیک پنلی (تک نقاشی) در چندین روزنامه آغاز شد و چارلز آدامز تصویرساز آن بود. هر یک از اعضای خانواده خصلت به خصوصی داشتند که در ادامه ی داستان بیشتر به آن پرداخته می شد، اما وندزدی اغلب باهوش ترین عضو این گروه بوده است.

وندزدی که آدم پیگیر و جسوری است، درس های بزرگ زیادی به ما یاد می دهد و هیچ وقت از پرسیدن سوالات به جا واهمه ندارد. نقش آفرینی او همواره مبتنی بر وجه صریح آدمی زاد است و او همواره به عنوان عضو دوراندیش خانواده آدامز خودنمایی می نماید.

3. اسنوپی (Snoopy)

سری کمیک های پیناتز که چارلز ام. شولتز آن را در سال های دهه 1950 خلق کرده است، به دنیا کاراکتر های کمیک، شخصیت نمادین سگ به نام اسنوپی را معرفی کرد. این کاراکتر همواره در جای مناسبی علیه نادانی حاصل از جوانی چارلی براون قرار داشته است که قصد دارد بر سر راهش او را راهنمایی کند.

اسنوپی یقینا کاراکتر همه چیز دانی نیست و همواره نمی تواند آن حکمت و ذکاوت دیگر کاراکتر های کمیک استریپ را به تصویر بکشد اما خنده دارترین کمیک های پیناتز با تصویر ذهنی این حیوان خانگی و صاحبش به نمایش در آمده است، با اسنوپی همه فن حریف که به مقابله با انتظارات آن رابطه دوستی برمی خیزد، به این دلیل که همواره از چارلی خیلی باهوش تر است.

2. کالوین (Calvin)

بیل واترسون کالوین و هابز را در سال های دهه 1980 تصویرسازی کرده است. هر دو کاراکتر بی نهایت باهوش هستند اما هر کدامشان چیز منحصر به فردی به کمیک می آورند. کالوین کاراکتر بازیگوشی است و همواره در پی مشکل است. با این حال این روشی است که او با آن یاد می گیرد.

او مشتاق یادگیری دانش تازه است و کالوین برخی از بهترین درس های زندگی را در این ماجراجویی ها به تصویر می کشد. او اغلب به شکل فردی تصویر می شود که با عمق حیرت انگیزی فکر می نماید و حتی والدینش را نیز در این امر دخیل می نماید. برخی جاها او به شدت ساده لوح هست اما سرعت بالای یادگیری او مثالی بی نقص از این است که او چقدر باهوش است.

1. هابز (Hobbes)

هابز هم نشین کاملی برای کالوین است. آن ها دیدگاه های متفاوتی دارند. گرچه ببر از همراه خودش بالغ تر است، برخی از چیز ها در دنیا وجود دارد که او هنوز راه زیادی برای درک کامل آن دارد. آن ها خیلی خوب همدیگر را تکمیل می کنند و دانش آن ها با رفاقتشان بیشتر و بیشتر می شود.

چیزی که به طور مداوم درباره این کاراکتر جلب توجه می نماید این است که او برای زندگی و دنیا طبیعت ارزش قائل است و آن ها را ارج می نهد. او به طریق آرام تری احساسات خود را منتقل می نماید و کیفیت هوشمندی ویژه ای در او وجود دارد که اغلب از کاراکتر هایی که صرفا به عنوان آرامه خنده دار تصویر می شوند، حاصل نمی شود.

منبع: CBR

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2455

به "10 کاراکتر باهوش کمیک استریپ ها که درس های بزرگی به ما می آموزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کاراکتر باهوش کمیک استریپ ها که درس های بزرگی به ما می آموزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید