آلمان از بحران یورو سود می برد

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: رهبر حزب مخالف یونان موسوم به سیریزا سیاست رهبران اروپایی را عامل افزایش تردیدها به یورو و قدرت دریافت راستگرایان افراطی در این اتحادیه دانسته و توضیح داد که آلمان از بحران یورو سود می برد.

آلمان از بحران یورو سود می برد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آلکسیس تسیپراس رهبر مخالف حزب چپ یونان موسوم به سیریزا در تبادل نظر با نشریه دی سایت درباره یک هولوکاست اجتماعی در منطقه یورو هشدار داد.

تسیپراس که نامزد اصلی چپ های اروپا در انتخابات پارلمانی بیست و پنجم ماه می این اتحادیه نیز هست در ادامه این تبادل نظر خاطر نشان کرد که سیاست رهبران اروپا دلیل اصلی افزایش شک و تردیدها به یورو و موفقیت راستگراهای افراطی در این اتحادیه است. ایده اروپایی در بحران است. بنابراین ما باید ارزش های اساسی اتحادیه اروپا از جمله همبستگی، صلح، دموکراسی و انسجام اجتماعی را از نو زنده کنیم.

وی اضافه کرد: پیام چپ های اروپا این است که سیاست نئو لیبرالی، اروپا را با ارزش های بنیادین آن بیگانه نموده است. اجازه بدهید ما به سیاست های ریاضتی خاتمه داده و در روند موکراسی و همبستگی اجتماعی تامل کنیم.

این سیاستمدار یونانی در بخش دیگری از این تبادل نظر از موضع حزب خود برای باقی ماندن کشورش در منطقه یورو خبر داده و در ادامه توضیح داد که ما نمی خواهیم منطقه یورو منحل گردد، اما ما هیچ کس را در این راستا گروگان نمی گیریم. هدف ما این است که یونانی ها به صورت شایسته از بحران خارج شده و بحران منطقه یورو بهبود یابد. ما هیچ تصمیم دیگری نداریم.

این سیاستمدار یونانی در ادامه درباره سیاست های مبارزه با بحران صدر اعظم آلمان گفت: مرکل سیاستی را دنبال می نماید که مورد توافق احزاب دولت ائتلافی در این کشور است. وی در یک جهت اجتماعی روند سازش و مصالحه را دنبال می نماید. اما این روند متناقض با این سیاست است که مرکل همزمان برای کشورهای بحران زده اتحادیه اروپا یک سیاست ریاضت مالی را در نظر گرفته است که برای همبستگی اجتماعی جوامع در منطقه یورو خطرناک است.

وی در ادامه مرکل را یک فرد مصلحت گرا نامید که می تواند هر سیاستی را که با منافعش منطبق است در کوتاه مدت و میان مدت دنبال کند. اگر وی به این اعتقاد برسد که کنار گذاشتن سیاست های ریاضتی در یونان برای وی و آلمان مفید است این کار را انجام خواهد داد.

وی در ادامه گفت: اگر من در یونان در آِینده دولت تشکیل دهم باز هم به مرکل انتقاد خواهم کرد، چرا که بر این عقیده ام سیاست های وی برای یونان و آلمان فاجعه بار است. وی این سیاست ها را دنبال می نماید چرا که تا به حال هیچ کس در مقابل او نایستاده است.

تسیپراس در ادامه گفت: سیاست یک مسئله تعادل قدرت است. در حال حاضر آلمان از بحران یورو سود می برد. بنابراین هیچ رغبتی به تغییر سیاست در برلین وجود ندارد. در حالی که آلمان سود می برد یونان در یک بحران انسانی گرفتار شده است. ما با سی درصد بیکاری و حدود 60 درصد بیکاری جوانان روبرو هستیم و یک سوم شهروندان بیمه ندارند. این شرایط تا زمانی که کسی نگوید دیگر کافی است ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: ما به این مسئله خوش بین هستیم که عقل در این نبرد پیروز شده و ما یک هولوکاست اجتماعی را در اروپا تجربه نکنیم. یونان همچنان یک خطر سیستماتیک برای منطقه یورو باقی می ماند، بنابراین یافتن راه حلی برای این کشور به نفع همه است. آلمان باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد یک رهبر برای اروپا باشد یا یک اروپای آلمانی را می خواهد.

رهبر چپ های یونان در بخش دیگری از این تبادل نظر به سیاست های تروئیکای اروپایی انتقاد وارد نموده و توضیح داد که این تشکل کاهش هزینه های ضروری را برای یونان در نظر می گیرد.

این سیاستمدار یونانی در بخش دیگری از این تبادل نظر به مسئله بحران اوکراین پرداخته و گفت: برای اولین بار از خاتمه جنگ سرد تعادل در حاشیه اروپا متزلزل شد.اروپا خطای بزرگی را انجام داده است. این اتحادیه در اوکراین دولتی را به رسمیت شناخت که نتیجه سرنگونی دولتی بر خلاف قانون اساسی بود. نئو نازی ها در این دولت قدرت را در دست گرفته اند. این سیاستی ریاکارانه است که ما بخواهیم نازی ها متوقف کنیم و همزمان از آن ها در کیف حمایت کنیم.

وی در ادامه گفت ما باید عاقلانه و محتاطانه به روند الحاق کریمه به روسیه واکنش دهیم که شرایط متشنج تر نگردد. اروپا باید روی عضویت اوکراین در ناتو انصراف دهد. روسیه باید بداند که ما خشونت را بر نمی تابیم؛ اما تحریم های مالی نادرست است. ما به تبادل نظر در چهار چوب قوانین بین المللی احتیاج داریم. اروپاییان باید صادقانه با روسیه بر سر میز مذاکره نشسته و شرایط را آرام نمایند. در غیر این صورت ما به دوران جنگ سردی که آن را نمی خواهیم بر می گردیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 497

به "آلمان از بحران یورو سود می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان از بحران یورو سود می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید