آیا ماساژ روغن زیتون برای کودکتان ایمن و مفید است؟

به گزارش تور آلمان ارزان، ماساژ پوست لطیف کودک کوچکتان با روغن یک راه عالی برای برقراری ارتباط با اوست و این کار احساس خوبی به شما و فرزندتان می دهد.

آیا ماساژ روغن زیتون برای کودکتان ایمن و مفید است؟

به گزارش، ماساژ کودک بیشتر روغن های طبیعی گزینه ای مطمئن برای ماساژ پوست لطیف کودک می باشند. حتی می توانید از روغن های غذایی بهره ببرید، بدون اینکه کودکتان بوی سالاد به خود بگیرد!

با این حال، روغن زیتون چیزی نیست که بایستی به طور مرتب بر روی پوست کودک استفاده شود، یعنی اگر پوست خشک، ترک خورده یا اگزما دارند به هیچ وجه نباید از آن استفاده کرد.

- اسید های چرب امگا 6

- اسید های چرب امگا 3

- اسید لینولئیک

- اسید اولئیک

مصرف خوراکی، روغن زیتون می تواند کاملاً برای سلامت قلب شما مفید باشد. در صورت استفاده موضعی نیز، اسید های چرب امگا 3 به تسکین التهاب یاری می نمایند و اسید لینولئیک می تواند سد طبیعی پوست را بهبود بخشد؛ اما این اسید اولئیک است که روغن زیتون را به عنوان گزینه ضعیفی برای مراقبت از پوست نوزادان، بچه ها و بزرگسالان تبدیل نموده است.

شکی نیست که ماساژ کودک مفید است. ماساژ دادن به شما و فرزندتان یاری می نماید تا با هم پیوند برقرار کنید، هم بازی شوید و به آرامش برسید. علاوه بر این ماساژ کودک:. تعامل بدنی بیشتری ایجاد می نماید.. باعث تماس چشمی بیشتر می شود.. باعث مقابله فرزندتان با اضطراب کودکی می شود.. هورمون های استرس کودکتان را کاهش می دهد.. باعث استراحت کودکتان و گاهی به خواب رفتن او می شود.. گاهی نیز گریه کودک را کاهش می دهد.

حداقل 45 دقیقه بعد از غذا خوردن کودک صبر کنید. ماساژ دادن کودک با معده پر ممکن است باعث استفراغ او شود و برای او آرامشی به همراه نخواهد داشت.

خوب است که گاهی اوقات از روغن زیتون بر روی پوست کودک خود بهره ببرید مگر اینکه پوستی خشک یا تحریک شده داشته باشند. همراه با چربی ها، روغن زیتون حاوی ویتامین E و ویتامین K است. این روغن همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است، که می تواند به تسکین التهاب بدن یاری کند.

یک منبع مطالعاتی در سال 2016 نشان داد پوست نوزادانی که با روغن زیتون یا روغن آفتابگردان ماساژ داده شده بودند، نسبت به افرادی که ماساژ های خشک داده شده بودند، دارای رطوبت بهتری بود؛ اما این کار را به یک عادت منظم تبدیل نکنید. همان مطالعه نشان داد استفاده از این روغن ها به طور موضعی سد طبیعی چربی را در پوست می شکند در حالی که آنتی اکسیدان ها می توانند التهاب را کاهش دهند، ممکن است اسید اولئیک باعث بدتر شدن آن شود.

وقتی صحبت از آشپزی و غذا می شود، روغن زیتون یک روغن سالم است؛ اما تحقیقات جدید نشان می دهد که روغن زیتون برای پوست شما یا کودکتان بهترین نیست. روغن زیتون را به مقدار کم روی پوست فرزند کوچک خود بهره ببرید؛ اما اگر پوستی خشک یا اگزما دارد هرگز این کار را انجام ندهید

یک منبع مطالعاتی مطمئن در سال 2013 که به آنالیز تأثیر روغن زیتون بر روی پوست می پرداخت، دریافت بزرگسالانی که 4 هفته از این روغن استفاده می کردند، قرمزی خفیفی داشتند. این ممکن است به این دلیل باشد که روغن زیتون می تواند لایه بیرونی پوست را نازک نموده یا بشکند. اگر روغن زیتون می تواند این اثر را بر روی پوست بزرگسالان بگذارد، قطعاً ایده خوبی نیست که به طور مرتب آن را روی پوست نرم کودک خود بهره ببرید و اگر او دچار اگزما است، این کار آسیب بیشتری به سد محافظتی پوست وارد می نماید. استفاده از روغن زیتون و روغن های طبیعی دیگر دارای اسید اولئیک، روی پوست، ممکن است باعث اگزما یا بدتر شدن آن شود. دانستن این مسئله مهم است، زیرا 20 درصد از بچه ها زیر 2 سال ممکن است در برخی موارد دچار اگزمای کودک شوند.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که استفاده از اسید اولئیک به تنهایی روی پوست می تواند التهاب - قرمزی و سوزش را بدتر کند. روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است و در حقیقت این نوع چربی در آن بیش از انواع امگا مفید برای قلب است. با این که روغن زیتون ترکیبات دیگری هم دارد، اما ممکن است موجب تحریک پوست شود.

همان طور که قبلاً هم ذکر کردیم، مصرف روغن زیتون مزایایی دارد؛ بنابراین اگر کودک شما 6 ماه یا بیشتر سن دارد و آماده چشیدن غذا های جامد است، خوب است کمی از روغن زیتون را به پوره هویج او اضافه کنید. آلرژی به روغن زیتون نادر است، اما بهتر است مانند هر چیز دیگر، ابتدا کمی از آن را به غذای کودک اضافه کنید تا مطمئن شوید آن را می پسندد یا خیر.

مطمئن شوید که فقط از روغن فوق العاده بکر استفاده می کنید. روغن زیتون بسیار بکر، خالص ترین شکل است و با مواد شیمیایی تهیه نشده است. همچنین نسبت به انواع دیگر روغن زیتون مواد مغذی بیشتری دارد.

اگر گاهی اوقات از روغن زیتون بر روی پوست و مو های کودک خود استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که همواره از روغن زیتون فوق العاده بکر بهره ببرید. سعی کنید روغن زیتون را با روغن های طبیعی دیگر مخلوط کنید، یا روغن های دیگری را به تنهایی به کار ببرید.

اگر می خواهید به روغن های طبیعی تکیه کنید، چندین نوع از آن ها وجود دارد که برای پوست شما و کودکتان مناسب هستند مانند:

- روغن نارگیل بکر: این روغن سرشار از اسید چرب مونولاورین است که مرطوب نماینده بوده و پوست دچار اگزما را از باکتری ها پاک می نماید.

- روغن جوجوبا: این یک مرطوب نماینده ایمن است که پوست را نازک نمی نماید.

- روغن بذر گیاه گاوزبان: این روغن نیز مرطوب نماینده ایمن دیگری است که پوست را تحریک نخواهد کرد.

همه روغن های طبیعی یکسان نیستند، به خصوص وقتی بر روی پوست استفاده می شوند. روغن زیتون به طور قطعی برای بدنتان مفید است؛ اما برای قسمت خارجی بدن شما و کودکتان خیلی مناسب نیست.

اگر شما و کودکتان پوست خشک و تحریک شده ای دارید و یا به ویژه اگر دچار اگزما هستید، به روغن های طبیعی دیگری که ثابت شده برای پوست سالم هستند، تکیه کنید.

در ادامه روش مطمئن ماساژ پوست نرم و مخملی کودکتان همراه با روغن طبیعی آمده است:

- یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر را درون یک کاسه کوچک و کم عمق (یک ظرف که بتوانید به راحتی انگشتان خود را درون آن ببرید) اضافه کنید.

- روغن نارگیل را حدود 10 تا 15 ثانیه در ماکروویو قرار دهید. باید کمی گرم و کمی نرم شود؛ اما نباید کاملاً تا حد رسیدن به حالت مایع ذوب شود.

- دستان خود را با دقت با آب گرم و صابون بشویید.

- دمای روغن نارگیل را با فرو بردن انگشت در داخل آن و مالیدن مقداری از آن به پشت دست یا مچ دستتان تست کنید. روغن باید کمی گرم باشد و به محض پخش شدن آن روی پوست به مایع تبدیل شود.

- مطمئن شوید که در یک اتاق گرم قرار دارید. لباس کودک را از تن او بیرون بیاورید و او را روی یک سطح نرم بخوابانید به طوری که صورتش روبروی شما باشد. می توانید از یک حوله یا پتو ضخیم برای حفاظت از آن استفاده نمایید.

- دستان خود را به هم بمالید تا گرم شود. اگر دست های خشک یا خشن دارید، آن ها را مرطوب کنید تا نرم شوند.

- به کودک خود بگویید که زمان ماساژ است. کمی او را غلغلک دهید تا سرگرم شود.

- مقدار کمی روغن نارگیل را روی انگشتان و کف دست خود قرار دهید و دستان خود را به هم بمالید.

- از ناحیه معده و قفسه سینه آغاز کنید، به آرامی ماساژ دهید، توقف کنید و پوست او را ورز دهید.

- قبل از حرکت به قسمت دیگر، در هر منطقه حدود 30 ثانیه زمان صرف کنید.

- ماساژ دادن را در شانه ها، بازوها، گردن و پا های کودک ادامه دهید.

- کودک را روی شکم بچرخانید و ماساژ را بر روی پشت او تکرار کنید.

- با او صحبت کنید یا یک لالایی بخوانید تا در طول ماساژ آرام بماند.

- اگر این کار را به عنوان بخشی از فرآیند خواب انجام می دهید، ادامه دهید تا خواب آلوده شود.

بار ها و بار ها به شما گفته شده است که طبیعی ترین ها همواره بهترین ها هستند. بله وقتی صحبت از آشپزی و غذا می شود، روغن زیتون یک روغن سالم است؛ اما تحقیقات جدید نشان می دهد که روغن زیتون برای پوست شما یا کودکتان بهترین نیست. روغن زیتون را به مقدار کم روی پوست فرزند کوچک خود بهره ببرید؛ اما اگر پوستی خشک یا اگزما دارد هرگز این کار را انجام ندهید. روغن زیتون را برای سس سالادتان نگه دارید و از پزشک متخصص اطفال بپرسید بهترین روغن طبیعی برای پوست کودک شما چیست؟

منبع :تبیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 843

به "آیا ماساژ روغن زیتون برای کودکتان ایمن و مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ماساژ روغن زیتون برای کودکتان ایمن و مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید