هزینه ساخت ویلا دوبلکس: نیمی از باغ های استان اصفهان با خشکسالی روبرو است

به گزارش تور آلمان ارزان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: 50 درصد از باغ های مثمر استان با حدود 40 هزار هکتار دچار خشکسالی شده اند.

هزینه ساخت ویلا دوبلکس: نیمی از باغ های استان اصفهان با خشکسالی روبرو است

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش از ، احمدرضا رییسی زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کاهش بارندگی و افزایش گرمای هوا در سال زراعی جاری در استان اصفهان بخش کشاورزی این استان را دچار آسیب فراوانی نموده است.

وی با بیان اینکه آبرسانی سیار در بخشی از اراضی باغی استان صورت گرفته است، اضافه کرد: توجه به برنامه آمایش سرزمینی در کشت محصولات کشاورزی مهم است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: توسعه کشت گلخانه ای و استفاده از روش های تازه آبیاری و بعلاوه انتقال آب با استفاده از لوله به جای کانال و جوی آب برای کاهش هدررفت منابع برای جلوگیری از خشک شدن بخش کشاورزی مورد توجه است.

رییسی زاده بیمه مراتع و باغ ها را هم برای جبران خسارت ها مهم بیان نمود و گفت: استقبال خوبی از کشاورزان برای این موضوع نشده است و در سال زراعی سال جاری کمتر از 50 درصد باغ ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی بر بیمه باغ ها در سال زراعی آینده تاکید نمود و گفت: بیمه هنگام بروز حوادث طبیعی امکان جبران بخشی از خسارت ها را فراهم می نماید.

مجموع اراضی باغی اصفهان حدود 80 هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه ای در شرایط عادی حدود 800 هزار تُن برآورد می گردد.

از ابتدای سال آبی جاری، کم بارشی شدید در کشور و استان اصفهان حاکم شد به گونه ای که بر اساس آمار ایستگاه های هواشناسی بارش های سال جاری نسبت به میانه بلند مدت 30 درصد و نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش نشان می دهد.

منبع:ایرنا

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2004

به "هزینه ساخت ویلا دوبلکس: نیمی از باغ های استان اصفهان با خشکسالی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه ساخت ویلا دوبلکس: نیمی از باغ های استان اصفهان با خشکسالی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید